Nocne czary - bananowa owsianka ze słoika

Dzisiaj kolejny śniadaniowy przepis - nocna owsianka ze słoika.

Nocna owsianka - fit śniadanie - nocna magia słoika

Uwielbiam owsiankę! To moje idealne śniadanie, które daje mi pozytywny power. Choć przyznaję, że jako dziecko nie cierpiałam przedszkolnej owsianki - bleeee.  Po własnych eksperymentach z dodatkami i różnymi sposobami przygotowywania, zmieniłam zdanie - teraz nie znam lepszego śniadanka.

Nie zawsze rano mam czas przygotować klasyczną owsiankę. Testowałam już wersję zalewaną wrzątkiem wieczorem - owszem oszczędza kilka minut rano - ale to nie to co lubię najbardziej. Naszym rodzinnym hitem jest ostatnio nocna owsianka.

Nocne czary: banan, masło orzechowe, chia, miód - idealna owsianka


Wszystko przygotowujemy wieczorem - zajmuje to kilka minut. Rano możemy podgrzać ją w mikrofalówce. Jeśli lubicie zimną owsiankę, po prostu zjedzcie ją prosto ze słoiczka. Zabierzcie ze sobą do pracy czy szkoły - jest już spakowana. Czy przełóżcie do ulubionej miseczki i zjedzcie ze smakiem. To przepis na poranną chwilę szczęścia.

Całość można podsumować w dwóch słowach WSYP i WSTRZĄŚNIJ, reszta zrobi się sama.

Wariacji i kombinacji smakowych nocnej owsianki jest wiele. Sama nie wiem, którą lubimy najbardziej. Zimą często przyrządzam owsiankę bananową, jabłkową, karmelową lub czekoladową. Dzisiaj zaczniemy od bananów z masłem orzechowym. Mniaaam

Nocna owsianka bananowa z masłem orzechowym i nasionami chia


Nocna owsianka - wsyp i wstrząśnij

Potrzebujemy:
4 łyżki płatków owsianych - ja wybrałam górskie
11/2 łyżeczki nasion chia
1 łyżka masła orzechowego - ja wybrałam masło typu crunchy z kawałkami orzechów
1/2 banana
1 łyżeczka miodu - ja wybrałam akacjowy
ok 150 ml mleka - zwykłe mleko lub napoje mleczne np. mleko kokosowe
2 łyżki jogurtu naturalnego
odrobina cynamonu
słoik

Do słoika wsyp płatki owsiane i nasiona chia. Następnie dodaj pokrojonego banana i masło orzechowe.  Teraz czas na cynamon i miód - ilość dostosuj do swojego smaku. Na końcu wlej mleko i jogurt, tak aby przykryły składniki w słoiku. Jeśli lubisz bardziej "płynną owsiankę" dodaj więcej mleka. I nie przejmuj się proporcją - dodatkowe mleko możesz dolać rano ;-) Moja ulubiona wersja smakowa to ta z mlekiem kokosowym.

Zakręć słoik. Wstrząśnij nim - najlepiej w rytm piosenki, która dzisiaj tkwi w twojej głowie. I do lodówki na całą noc!

Rano ciesz się pysznym i zdrowym śniadaniem. Zjedz je tak jak lubisz i tam gdzie chcesz. To mobilne śniadanko, gotowe by zabrać je ze sobą.


Płatki owsiane, miód, banan, chia, cynamon - mniaaam

Płatki owsiane, miód, banan, chia, cynamon - mniaaam

Kawałek dalej

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz