Owocowe pączki - lukrowanie z przymróżeniem oka

najlepsze pączki na tłusty czwartek

Czy macie już plan jak ozdobicie Wasze pączki? Jeśli chodzi Wam po głowie coś nowego, to mam dla Was pomysł na pączki owoce ;-) Chyba takich jeszcze nie jedliście? 

To kuchenne zadanie pobudzające kreatywność. Owoce to nie jedyny kierunek ozdabiania. Może powstanie kolorowa abstrakcja? 

Smażenie kokosanek 
Pączki przygotowałam według naszego sprawdzonego przepisu. Wyrosły pyszne i mięciutkie. Testowałam smażenie na smalcu i oleju kokosowym. Nie znoszę zapachu rozgrzanego smalcu, więc unikam go jak tylko się da. Pączki przygotowane na oleju kokosowym wyszły równie pyszne i zgodnie z "doniesieniami naukowców" na pewno są zdrowsze. Pączki nie smakują jak kokosanki, rafinowany olej kokosowy nie zostawił żadnego posmaku. 

Lukier i cukier 
Po przygotowaniu ciasta na pączki zostały Wam białka, dlatego wykorzystamy je do lukru.
Lukier z białkiem to tzw. royal icing - lukier królewski, od lat korzystam tylko z niego podczas dekorowania. Świetnie się sprawdza przy dekorowaniu pierniczków, kruchych ciasteczek, pączków, ptysiów itp. Szybko zastyga, nie spływa i dobrze nakłada się pisakiem do zdobień.

Najlepsze pączki na tłusty czwartek


Co będzie nam potrzebne? 
2 białka
cukier puder (co najmniej 0,5 kg)
barwniki spożywcze (zielony, czerwony, różowy, pomarańczowy, brązowy)
kolorowe cukrowe posypki
zielona bibułka lub kolorowy karton

Do białek dodaj cukier puder i dokładnie wymieszaj. Ja zużyłam 0,5 kg cukru pudru, ale na wszelki wypadek zaopatrz się w większą ilość. W zależności od wielkości jajek możesz go potrzebować trochę więcej.

Jeśli lukier jest za gęsty, dodaj do niego kilka kropli wody, a jeśli jest za rzadki, dosyp cukru pudru.

Lukier do polewania całych pączków nakładałam łyżką i równo rozprowadziłam go po powierzchni. Po zastygnięciu wyszła idealna błyszcząca polewa. Lukier do zdobień zagęściłam. Nakładałam go pisakiem cukierniczym. Paseczki na pączkach robiłam "metodą z łyżki" tzn. stróżki lukru skapywały z łyżki na pączki.

Do barwienia wykorzystałam barwniki spożywcze zarówno sypkie i w żelu.

Z zielonej bibułki powycinałam listeczki i szypułki, żeby nasze owoce wyglądały bardziej realistycznie.

A jak ozdobisz swoje pączki?

Zapraszamy na naszego Facebooka www.facebook.com/kawalekdalej

Magda

Najlepsze pączki na tłusty czwartek

Najlepsze pączki na tłusty czwartek

Najlepsze pączki na tłusty czwartek

najlepsze pączki na tłusty czwartek





Kawałek dalej

2 komentarze:

  1. wow ! lukrowe szaleństwo :) ale ananas i truskawka wyszła super :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak lukru faktycznie dużo jest na tych pączusiach :-) lukrowe szaleństwo M

      Usuń