Wielkanoc - wiosenne dekoracje przed wejściem do domu

Ciągle powtarzam sobie, że to koniec, że już nie będę dekorować drzwi wejściowych, skoro zwykle wchodzę przez garaż ;-) I tak już od dobrych paru lat, nie dotrzymuję słowa ;-).
Choćby kwiatuszek, wianuszek, a od razu drzwi nabierają nowego oblicza, harmonijnie współgrają z przyrodą i pięknie zapraszają, już od samego progu, do wejścia.

jaskry, hiacynt, stokrotka, bratek

stokrotki



Mój ganek zmienia się wraz z porami roku czy świętami. Latem mnóstwo kwiatów. Jesienią dynie, wrzosy i chryzantemy. Zimą choinki, bombki, lampiony, a wiosną...
Żałuję tylko, że wcześniej nie robiłam zdjęć, mielibyście mnóstwo inspiracji.
A tak, musicie uzbroić się w cierpliwość, galeria powoli, ale się rozrasta :-).
Dziś zaprezentuję Wam moje drzwi na wiosnę i Święta Wielkanocne.

dom na święta


Wiosenna dekoracja drzwi wejściowych - Wielkanoc



Do dekoracji użyłam:


  • doniczki, różnych wielkości,
  • koszyk rattanowy/wiklinowy (stary kosz z kwiatków, pamiętający jeszcze moje wesele :-)),
  • dość gruba/solidna gałąź i kilka krótszych,
  • dużo giętkich gałązek, brzozowych/wierzbowe,
  • drut,
  • ziemia do kwiatów,
  • mech, 
  • ozdoby wielkanocne,
  • skorupki jaj kurzych, przepiórczych,
  • sadzonki roślin wiosennych, u mnie stokrotki, bratki, hiacynty, cebulki żonkili, jaskry
  • bazie,
  • wianek rattanowy/wiklinowy,
  • sztuczne kwiaty, wstążka, żyłka

Dekoracja - ptasie gniazdo ;-)


Pomysł na dekorację narodził się sam, gdy po długim spacerze do lasu, wróciłam obładowana różnymi skarbami.
Gruba gałąź tak mi się spodobała, że razem z innymi gałązkami, baziami, mchem, postanowiłam zabrać nią do domu, dobrze, że dzieci poszły ze mną ;-).
Wykorzystałam do tej dekoracji jeszcze doniczkę i stary kosz po kwiatach, wyłożony folią (woda z ziemią nie będzie przedostawać się na zewnątrz).

diy


Kosz jest dobrym rozwiązaniem, bo bez problemu zrobisz w nim otwór na gałąź. Szybko też upleciesz gałązki na kształt gniazda, wystarczy tylko co jakiś czas pomóc sobie drutem.
Ale plastikowa doniczka też będzie dobra, wtedy możesz wykorzystać klej na gorąco.
Do koszyka wsyp ziemię do kwiatków, zasadź kwiatki i udekoruj mchem, wydmuszkami, i wszystkim tym, czym tylko chcesz.

Wielkanoc

Dekoracja - wianek


Wianek to mega prosta i ponadczasowa dekoracja, nie tylko drzwi.
Nie będziesz potrzebować nawet kleju na gorąco.
Wystarczy, że w szczeliny powciskasz/wpleciesz kwiaty (dlatego nie obcinaj łodyg), przywiążesz ozdobne jajka, wstążeczki i zawiesisz go na żyłce.

dekoracje



Serio, to takie proste :-)!!!
Zaszalej więc ;-) i wyjdź z dekoracjami na zewnątrz.


Polecam,
Edyta :-)

diy


kwiaty


Kawałek dalej

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz