Fondant czekoladowy (lava cake) z lodami i malinowym sosem

LAVA  CAKE, czyli fondant czekoladowy to deser, którym pięknie się wpisuje w datę 12 kwietnia, bo to ŚWIATOWY DZIEŃ CZEKOLADY !!!


lava cake


To wyjątkowo słodkie święto. Ale gorzka ;-) prawda jest taka, że co niektórzy dzień czekolady mają codziennie :-), czyż nie ;-)?
Ja najbardziej czekoladę lubię w wypiekach, a traf chciał, że w weekend robiłam sesję mojemu idealnemu, czekoladowemu deserowi. Więc dziś jest najlepszy moment ku temu, żeby się z Wami podzielić tą recepturą, bo jest idealna.
Piekłam kilka wersji fondanta, ale ten przepis mnie zauroczył prostotą wykonania.
Pyszny, francuski deser w parę minut, musisz spróbować!!!

fondant z malinami

Idealny fondant czekoladowy - lava cake 


Składniki na 6 sztuk (robiłam w blaszce na muffiny):


  • 150 g gorzkiej czekolady (50% i więcej)
  • 80 g masła + do obfitego wysmarowania foremek
  • 3 jajka
  • 6 łyżek cukru
  • 2 łyżki mąki pszennej (w wersji gluten free proponuję mąkę migdałową lub inna, ulubioną)
  • szczypta soli
  • gorzkie kakao do posypania foremek


Foremki bardzo !!! dokładnie wysmaruj masłem i obficie oprósz kakao.
Piekarnik rozgrzej do 200 °C z termoobiegiem.

W kąpieli wodnej lub w mikrofali (450 W, 2.30 min, w połowie czasu zamieszaj) rozpuść czekoladę połamaną na kosteczki razem z pokrojonym masłem.

Jajka roztrzep z cukrem i szczyptą soli, a następie wymieszaj krótko z przesianą mąką (bez użycia miksera).
Dodaj roztopione składniki i wymieszaj rózgą na jednolitą masę.

Gotową ciasto przelej do foremek i piecz 10 minut i tu UWAGA: każdy piekarnik jest inny.
Moje deserki po 8 minutach (tak jak w przepisie z KwestiiSmaku) były jeszcze niezapieczone na wierzchu (otworzyłam piekarnik i sprawdziłam palcem). Natomiast po 11 minutach były lejące, ale lawa to to nie była ;-), bardziej krem (patrz zdjęcie :-)).

dzień czekolady


Po 10 minutach były w punkt! Bo oprócz tego, że były z płynnym środkiem, to jeszcze bez problemu wyskoczyły z formy i zachowały swój kształt.

Po wyjęciu z piekarnika, odczekaj 2 minuty i delikatnie wyjmij z formy. Od razu porozkładaj na talerzyki. Podawaj z gałką lodów i sosem owocowym (w sezonie ze świeżymi owocami).

Sos malinowy


  • maliny mrożone (ilość dowolna, około 200g)
  • cukier (według uznania)


Nie ma tu żadnej filozofii, po prostu maliny z cukrem gotuj do lekkiego odparowania :-).
Sos możesz zmiksować i przetrzeć przez sitko, ja tego, jak widać, nie zrobiłam.


Słodkiego Dnia Czekolady,

Edyta :-)


lava cake

fondant

Kawałek dalej

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz