Nie oprzesz się truflom z Oreo ...


Znalazłam w szafce paczkę oreo, a w lodówce ser twarogowy. Serek dobry i oreo też, a dzieci zaglądają tylko do kuchni i mruczą pod nosem - Mamo, zrób coś słodkiego. Mama specjalnie słodkości ukryła, żeby nie znikały nie wiadomo gdzie ;-).

Z tej popołudniowej historii zrobił się nam przepis na trufle z ciasteczkami Oreo. Tak pyszne wyszły, że na pewno się im nie oprzesz ...

Czarno mi w kuchni 

Poza tym ostatnio mam jakąś manię na czarne dania, a wszystko zaczęło się od czarnej lemoniady, którą serwuję sobie na śniadanie. Potem tak już jakoś wyszły czarne makaroniki i czarne naleśniki. I w restauracji obżerałam się czarnym burgerem i na imprezie firmowej czarnymi lodami. Hmm niby wiosna, a u mnie smaki na czarne przyszły... więc jem i gotuję na czarno ;-)


Trufle z ciasteczkami Oreo 

Co będzie nam potrzebne
- 20 ciasteczek Oreo lub innych czarnych markiz 
- 200 g sera twarogowego (może być chudy, czy półtłusty jaki wolicie takiego użyjcie)

-blender kielichowy 

To tak prosty przepis, że aż nie ma czego opisywać. Zaczynamy od zrobienia tzw. jadalnej ziemi - 15 ciasteczek rozdrabniamy w blenderze kielichowym i mamy jadalną ziemię. Dodajemy ją do miski z twarogiem i blendujemy przez chwilę na gładką, czarną, gęstą masę.
Z masy formujemy kuleczki, kulając je niczym kluski śląskie ;-) Tylko dziurki z rozpędu nie róbcie ;-) 
Następnie przerabiamy na proszek kolejne 5 ciasteczek, w których obtaczamy nasze trufle. 
Trufle umieszczamy na minimum 30 minut w lodówce, a jeśli nie możecie czekać tak długo to 15 minut w zamrażalniku będzie wystarczająco. U mnie głodomory krążyły nad talerzem, więc musiała być opcja ekspresowa. 

Mój M twierdzi, że wyszły epickie, więc zakładam, że Wam też będą smakować. 

Smacznego. 
Napiszcie w komentarzach, czy lubicie takie ekspresowe pyszności.  





Kawałek dalej

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz