Pyszne i zdrowe lody domowe ;-)



W upalne letnie dni obżeramy się bezkarnie zdrowymi lodami. Na nie zawsze mamy ochotę ;-)
Już kilka razy stałam przed chłodnią w sklepie i zastanawiałam się co wybrać. Wybór niby ogromny, smaków i rodzajów ile dusza zapragnie, ale ... jakoś żadne nie wzbudzały mojego zainteresowania.

Zwykle gotowe lody są za słodkie, mają za dużo polewy, albo nazwałabym je raczej wyrobami lodopodobnymi - bo zerknęłam na skład i się przeraziłam. Logika podpowiada mi, że skoro mrożenie to sposób na przedłużenie żywotności jedzenia, to lody powinny być pozbawione sztucznych dodatków, a rzeczywistość niestety jest zupełnie inna. Zamiast śmietanki, mleka, wody, owców czy soków owocowych na etykietach znalazłam sztuczne barwniki, mleko w proszku, wzmacniacze smaku, zagęstniki, emulgatory ... horror ;-/


Czas na domowe lody! 

Lody mogą być zdrowym deserem i są takie proste w zrobieniu. Dlatego czas podzielić się z Wami na    ekstremalnie zdrowe lody malinowo-truskawkowe z kaszą jaglaną! Należy je zjadać codziennie, bez żadnych wyrzutów sumienia, a te powinny się pojawić gdy ich nie zjemy ;-) 

Jeśli myśl o kaszy w lodach Was przeraża to zupełnie niepotrzebnie! Kasza jaglana ugotowana bez przypraw jest neutralna w smaku i doskonale sprawdza się jako dodatek do lodów czy koktajli, a jaka jest zdrowa ;-) 

Lody malinowo-truskawkowe z kaszą jaglaną 

Co będzie nam potrzebne? 

150 g truskawek 
50 g malin 
3 łyżki miodu 
4 łyżki ugotowanej kaszy jaglanej 

foremka do lodów 
blender 

Truskawki i maliny rozdrabniamy blenderem na gładką masę. Dodajemy miód i kaszę i jeszcze raz mieszamy wszystko blenderem. 
Masę przekładamy do pojemniczków na lody i umieszczamy w zamrażalniku. Po 3-4 godzinach delektujemy się super zdrowymi lodami :-) 

Ta ilość wystarczyła na napełnienie 6 pojemniczków z patyczkami oraz 2 silikonowych foremek na tzw. lody wyciskane. 

Pamiętajcie, aby pojemniczki wypełniać tak do 3/4 wysokości ;-)

Czy już chwytasz za blender i idziesz zrobić swoje domowe lody? 









Kawałek dalej

2 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak :-) a potem nie możesz przestać lizać i zanim się zorientujesz robisz kolejna porcje

      Usuń