Cytrusowa sałatka z fenkułem




Czy świąteczno - noworoczne obżarstwo dało Wam się we znaki? Oj nam baaardzo ;-) Mam przesyt mięsa, kapusty i grzybów na jakiś czas. Tylko serników nigdy nie mam dość ;p
Żeby trochę ulżyć naszym "brzuszkom" przygotowałam lekką i orzeźwiającą sałatkę - w sam raz jeśli Wasze noworoczne postanowienie o zdrowe odżywianie lub utrata kilogramów.

Sałatkę z fenkułem jadłam pierwszy raz podczas włoskich wakacji i sprawdzałam w słowniku co to jest to coś o cytrusowym posmaku - to był macerowany w cytrusach fenkuł czyli koper włoski. Zakochałam się i od tej pory co jakiś czas zajadam się tym warzywem.

Sweetie - to mój kolejny zimowy faworyt. Zielony grejpfrut bogaty w antyoksydanty. Po obraniu go ze skórki w pomieszczeniu jeszcze długo unosi się energetyzujący aromat - uwielbiam ;-) Jedyny minus jest taki, że ma bardzo gorzkie błonki i tym sposobem nie nadążam z obieraniem, bo każdy chce kawałek, tylko nie wiem czemu akurat mi przypada w udziale wydobywanie miąższu ...


Cytrusowa sałatka z fenkułem 


2 pomarańcze
1 grejpfrut zielony sweetie
1grejpfrut czerwony
1 fenkuł
roszpunka
kilka orzechów włoskich
1 łyżka oliwy z oliwek
1 łyżeczka octu winnego
ser gran padano
sól i pieprz

Fenkuł kroimy w cienkie paseczki. Wyciskamy sok z 1 pomarańczy, na tarce ścieramy jej skórkę i dodajemy do soku, mieszamy z solą i pieprzem. w tej mieszance umieszczamy pokrojonego fenkuła i odstawiamy na co najmniej 30 minut, by nabrał cytrusowego posmaku.

Obieramy cytrusy z błonek. Na talerzu umieszczamy garści roszpunki, posypujemy ją odsączonym z pomarańczowego soku fenkułem (soku nie wylewamy). Następnie układamy wyfiletowane cytrusy i posypujemy pokruszonymi orzechami.

Sok w którym macerowaliśmy fenkuła mieszamy z octem winnym i oliwą z oliwek, możemy dodać dodatkową porcję soli i pieprzu. Sosem polewamy sałatkę tuż przed podaniem i posypujemy ją drobno startym serem.

Sałatka najlepiej smakuje z grzankami czosnkowymi

Smacznego






Kawałek dalej

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz