Tajemnice babci i dziadka - pomysł na super prezent


Historie które "wciągały"


Gdy byłam dzieckiem bardzo lubiłam słuchać historii. Te opowiadane przez babcie, dziadków czy pradziadków były najlepsze ze wszystkich! Gdy dorosłam, zrozumiałam więcej. Dowiedziałam się, że opisywały prawdziwe wydarzenia, choć dla dziecka wydawały się  "nie z tego świata". Żałuję trochę, że nie przywiązywałam wtedy do nich większej wagi, że teraz nie mogę przypomnieć sobie szczegółów. Choć może te szczegóły nie były wcale ważne, ważne liczą się obrazy, które do tej pory pamiętam...

Notes tajemnic babci i dziadka


Pomyślałam, że warto byłoby zapisywać historie, zwłaszcza te związane z bliskimi. Tyle informacji dociera do nas codziennie, że za kilka lat nie będziemy za dużo z nich pamiętać.  I tak zrobiliśmy z dzieciakami notesik z ważnymi pytaniami do babci i dziadka ;-)

Warto wracać 


Żeby nie zapomnieć. Żeby babcie i dziadkowie, spróbowali sobie przypomnieć jacy byli kiedyś, co lubili. Może chodzili na wagary? A może mieli pasję o której zapomnieli w dorosłym życiu. Może przypomną sobie fantastyczną przygodę? Ulubioną zabawę? Zobaczymy co z tego wyniknie ;-)

Tutaj możecie pobrać przygotowany przez nas notesik i wydrukować go. Kliknij aby pobrać notes Tajemnice babci i dziadka 

Cały pomysł polega na tym, by babcie i dziadkowie wypełnili go, w wolnej chwili. Może po kolei, a może zupełnie od końca. W ten sposób, podzielą się z wnukami swoimi tajemnicami i wspomnieniami, bo w tym naszym "szybkim" życiu, warto wrócić pamięcią do dawnych lat i docenić to co mieliśmy i mamy.

Na końcu notesu jest kilka kartek na Wasze pytania ;-) Gwarantuję, że gdy zaproponujecie dzieciom wymyślanie pytań dla babci i dziadka, wymyślą ich tyle, że każdy notes będzie za krótki ;-) Naszą kartkę z niewykorzystanymi pytaniami zachowuję na przyszły rok ... na pewno pojawią się kolejne.

Jeśli nie macie drukarki, przygotujcie swój notes tajemnic np. w zeszycie.

Życzymy cudownego dnia babci i dziadka ;-)




Kawałek dalej

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz